Julemarked på Utstein

Klostergarden invitererer igjen til julemarked på Utstein med mange av våre produsenter, leverandører og samarbeidspartnere. Julemarkedet er lørdag 27/11 og søndag 28/11, kl. 12.00 til 16.00. Du vil blant annet møte disse produsentene på garden:

• Bondens Marked: Fjord og Fjell, Alexandra Gjedrem, Veen gardsmat (kun lørdag)

• SMED Kristiansen

• Litlestøl

• King Mikals Laks

• Gydas Jordepler

• Nortura Proff (kun lørdag)

• Hanasand honning

• Stavanger Ysteri

• Poesilje

• Svindal Gård

• Voll Ysteri (kun lørdag)

• Ryfylkekokken

• Rossavik

• Anu Allikas

• Eigil Sørensen

• Mastra Sjøspeiderne

• Små Øyeblikk

• Topp Sopp

• Kransedilla

• Rennesøy Juletregård med Krans&MøjeKos

• TT Meat

• Ur Nessa

• Midsummer

• Austrått Kaffebrenneri

• Klosterlam

Disse vil ha stands og salg fra garden, alle står selv ansvarlig for salg/smittevernsregler.

Det vil selvsagt også være åpent i gardsutsalget vårt her på Utstein, lokalisert i sjøhuset like nedenfor Utstein Kloster. Her finner du unike produkter fra Utstein Gard og andre produsenter i matregionen. Perfekte julegaver for den som ønsker seg noe annerledes og spesielt. Lokal mat og drikke, samt unike håndsverksprodukter og kunst. Betaling med kort eller vipps. Parkering ved Mastrahallen, den offentlige parkeringsplassen ved kaien bortenfor Utstein Kloster Hotell, Fjøløy Fort eller parkeringsplassen like bortenfor Utstein Kloster. Du trenger ikke betale for å komme inn på julemarkedet. Utsyn til det vakre kulturlandskapet her ute får du på kjøpet.

Det vil også bli konsert i Utstein Kloster arrangert av Museum Stavanger, og Utstein Pilegrimsgard vil arrangere adventskonsert i klosterkirken. Utstein Kloster Hotell inviterer til stands på Finnasand 28/11, her vil blant annet Galleri Utstein og produsenten av Rennesøydrakten stå. De har også matservering på hotellet (husk forhåndsreservasjon). Galleri Utstein har åpent i butikken din begge dager.

Velkommen til historiske Utstein!
#visitutstein